Diana

Piękny. Poruszający. Prawdziwy.

W sobotę (10.10.2015) na TVNie leciał film Diana. Od tygodnia nastawiałam się na ten film, czekałam – odkąd tylko zobaczyłam zwiastun zapowiadający jego emisję. Godzina dość późna jak na taki film. Film był emitowany o 21:40, a jak wiadomo trochę musi potrwać, więc spodziewałam się, że skończy się około północy – jak ja dotrwam do tej godziny? Wstałam wcześni i nie za bardzo uśmiechało mi się tak długo oglądać telewizję. Ogólnie nie przepadam za filmami historycznymi, biografiami itp., ale ten film chciałam szczególnie mocno zobaczyć. Specjalnie nie czytałam opinii, recenzji, nie szukałam żadnych informacji na temat tego film. Spodziewałam się jednak czegoś zupełnie innego. Czy jestem rozczarowana? Na pewno trochę tak. Myślałam, że film będzie zawierał więcej faktów historycznych, że przedstawia opowieść o życiu Diany, a film i owszem przedstawia opowieść, ale zaledwie dwóch lat przed jej tragiczną śmiercią i skupia się głównie na romansie. No zdecydowanie nie tego się spodziewałam. Na filmwebie ocena tego filmu to 5,6/10, ja oceniam ten film na 7/10.

Taka ocena?

Skąd taka wysoka ocena skoro się zawiodłam? Odpowiedź jest banalnie prosta – film mimo wszystko był ciekawy, wciągający. Choć na pewno nie dla wszystkich dobry. Jeżeli ktoś nie zna tej historii choćby w zakresie podstawowym wydaje mi się, że ciężko byłoby zrozumieć całą akcję filmu. Osobiście dowiedziałam się nowych rzeczy z tego filmu choć skupiał się tylko na niewielkim fragmencie życia Diany. Nie jestem zachwycona, ale w końcu to nie jest film akcji ;) Zdecydowanie polecam ten film wszystkim fanom Diany, którzy chcą się zapoznać bliżej z jej życie, a zwłaszcza z romansem. Film może też zainteresować osoby, które fascynuje monarchia brytyjska, ich zwyczaje, tradycje, reguły. Takie życie na pewno nie jest łatwe, i na pewno nie jest dla każdego. Ciągle na świeczniku, ciągle w blasku fleszy. Trzeba mieć bardzo mocne nerwy by to wszystko wytrzymać. Każdy dzień, a nawet każda godzina jest dokładnie zaplanowana, masa reguł i zasad. Kto z nas by to wytrzymał na dłuższą metę?

Osobista tragedia.

Jeżeli ma się oparcie w bliskich. Nasze najbliższe otoczenie jest dla nas rodziną, wspiera nas to na pewno można by przez to przejść. Diana była jednak bardzo mocno skazana na siebie. Ślub z rozsądku. Niezbyt powściągliwe życie jej męża. Jednak niewiele z tych rzeczy dowiadujemy się z filmu. Nie wiemy praktycznie nic o wcześniejszym życiu Diany. Nie wiemy jakie ma dokładnie relacje z członkami monarchii, nie wiemy dobrze jaki ma stosunek z synami, co prawda ona podkreśla, że są oni dla niej bardzo ważni, ale w filmie tego nie widać. Jej pomoc dla świata, akcje humanitarne? Niby były jakieś wątki, ale tak naprawdę tylko rzucone gdzieś mimochodem, tak trochę od niechcenia. Szkoda, bo to wszystko na pewno bardzo pomogłoby w zbudowaniu odpowiedniej atmosfery. Lepiej poznalibyśmy główną bohaterkę. Uważam, że film nie powinien się tak ogólnie nazywać – Diana. Zdecydowanie uważam, że tytuł powinien ewidentnie wskazywać na fakt, że zapoznajemy się tylko i wyłącznie z jej romansem, bo to on tutaj jest na pierwszym miejscu.

Ogólne wrażenia.

Ogólnie film jest naprawdę ciekawy. Trochę zabawny, trochę ironiczny – chwytający momentami za serce. Jest to jednak tylko delikatny obraz, może zachęcić człowieka do dalszego pogłębiania wiedzy o Dianie, jej życiu, uczuciach. Sama mam ochotę poznać więcej szczegółów. To tak trochę jak obejrzenie zwiastuna. Coś się dowiadujemy, jakieś karty zostają odkryte, ale tak naprawdę wszystko zostaje owiane tajemnicą. W sumie można powiedzieć, że osoby, które posiadają dużą wiedzę na temat księżnej nie będą zbytnio zainteresowane tą pozycją filmową, dla pozostałych to może być ciekawy początek dalszej historii, dalszego odkrywania tajemnic.

Skomentuj

